perjantai 12. huhtikuuta 2013

Spenatplättsberg

...så såg dagens lunch ut idag! Och brevid hade jag ett berg av lingonsylt, som sedan blev ett hav i stället. Och det behövs endast ett ord för att beskriva måltiden: mums!

Underbart gott!

Den här veckan har i övrigt bestått av plugg, för lite sömn och lingongott. Och för att göra lingongott så behövs kvarg i godtycklig mängd, lagom mycket grädde, så mycket lingon eller lingonsylt så att den vita röran blir rosa och smakar lite lingon och socker efter eget behag! Om man vill så kan man också blanda i några andra bär i stället för lingon, men då kommer röran att heta "bärkvarg" och inte till exempel "hallongott". Och för att få efterrätten ännu lite mer efterrättig så kan man hacka i choklad också, det fungerar utmärkt med åtminstone jordgubbar!

Och där tog då dagens matbloggande slut! Har börjat med ett nytt tema idag i skolan, neuro-sinne-psyke-rörelse, som vi ska hålla på med resten av terminen. Vi kommer att fokusera mest på rörelse, och det kommer att bli intressant att lära sig vilka muskler som används när man vickar på tårna eller visar fulfingret, saker som utgör en väldigt stor del i min vardag som student!

Ikväll blir det filmkväll med tjejerna, och förhoppningsvis också en relativt tidig hemkomst så denna tjej kommer i säng i god tid! Okej, tidigt behöver jag inte lägga mig ikväll då det är lördag imorgon, och då jag tagit en två timmars tupplur efter skolan idag. Men ganska tidigt! Nåja, nu ska jag läsa lite. Ha en fin fredagkväll!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti