sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Uppe med tuppen

God morgon på er! 

Jag har varit vaken sen halv 5, och då jag på grund av väldigt rastlösa ben inte kunde somna om så steg jag upp kl 6 och började plugga. Halv 8 började det redan vara ganska ljust ute, så då bestämde jag mig för att gå en promenad! Nu tänkte jag snart ta dagens första (antagligen inte sista) tupplur, och det känner jag mig välförtjänt av.

Det har inte hänt så mycket sen jag sist skrev. Förutom att jag, och 63 stycken andra av de 114 som skrev T3-tentan i början av januari, blev underkända och fick skriva en omtenta i torsdags. Det kändes lite surt, framförallt då man läst ordentligt tentan. Det enda "roliga" med omtentan var att man verkligen inte var ensam, så man behövde inte känna sig dum och dålig. Och förstås, omtentafesten var ju inte så tokig den heller! ;) Förutom dagen efter, då var det lite tungt...

Förra helgen ordnades förresten en fanträff här i Linköping för mina mest trogna läsare (mina föräldrar) och på schemat stod shopping, god mat och trevligt umgänge, och det var onekligen angenämt att ha dem här på besök! Det blev inte så mycket plugg gjort den helgen, men det var det absolut värt! Och nu börjar jag verkligen på trött igen, så i stället för att skriva en massa mer, så bjuder jag på lite bilder!

På ICA Maxi förra helgen så hittade mina föräldrar 
det perfekta startpaketet för blivande läkare...

Världens vackraste gympaskor! Laura <3 Rosa

En gudomligt god pizza på Harry's! Rekommenderar varmt!

En kväll under tentap så jag blev jag lite sötsugen... 

Bjöd mina föräldrar på min specialitet till lunch - schweizerfäs med 
klyftpotatis, vitlöksbröd och sallad. Det blev väldigt gott!

Och så en bonusbild som inte har någon anknytning till texten. Såg denna skönhet redan innan jul men då var den alltför dyr, på julrean fanns den för -50%, och nu, en månad in på det nya året blev den min för ännu billigare! #hoppaderuntavlyckaiprovrummet

Nu har jag inga fler ursäkter att inte blogga innan maj (då börjar nästa tentap), så förhoppningsvis så kommer jag ihåg att skriva lite här alltid emellanåt. Ha det finfint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti