keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

DÖMD2014 samt lite annat smått och gott

Hej på er! 

Hoppas allt är fint med er! Här är allt bra, trots lite sämre väder de senaste dagarna. Men näsan och ögonen tackar! Har hunnit återhämta mig från helgens bravader nu, men det var absolut värt att vara lite trött efter årets upplaga av DÖMD! Men lite mer om det senare. Sen jag skrev här sist så har jag bland annat hunnit sälja min kropp (egentligen bara ena armen) för forskning, samt dömt en match där 12-13-åriga Lauras idols, Minna Meriluotos (har säkert fått 100 autografer från henne), lag mötte Linköping FC. Det gick fint även om jag var lite starstruck! 

Just det, ag har även fått göra min första gynundersökning! Eller ja, vi kände egentligen bara på livmodertappen och på livmodern (som vi skulle fånga in mellan händerna) på proffspatienter som vi har här i Linköping, men det var hur häftigt som helst! Och lite skrämmande också, för en gynundersökning är ju en situation som många kvinnor känner sig obekväma i, men våra proffspatienter är lugna, snälla och väldigt pedagogiska, så det både kändes och gick bra.



Så ser man ut då man säljer sin arm för att en barnläkare ska få lite immunceller för sin pollenforskning. Men det var värt det för pengar, biobiljetter och mat!

Förra torsdagen började sen DÖMD-helgen med förförfest med pizza hemma hos mig, och sedan begav vi oss vidare till Ryd för den riktiga förfesten. I Ryd tränade vi dessutom för första gången inför darttävlingen, det gäller ju nämligen att vara ute i god tid. Eller så inte... Nästa år (eller gång, vi får se hur det blir) får vi börja träna redan i januari! Kvällen på FörDÖMD var hur som helst väldigt rolig, och med Albin Myers som DJ så var feelisen på topp på dansgolvet!


På fredagen var det dags för middlingsrunda (man går en runda och dricker en massa fulvin och leker lite), men eftersom vårt lag, Gustafs Gullungar, var två man kort, och vi två som blev kvar var väldigt sega så blev det inte så mycket fulvin och lek, utan mest en massa prat om att man ville sova. Så direkt efter middlingsrundan gick vi hem till Matilda (som inte ville komma med oss...;)), och kollade lite på David Hasselhoffs svenska talkshow samt på Let's Dance, innan det var dags att bege sig hemåt.

Vi hade i alla fall tur med vädret på middlingsrundan...

Lördagen började redan strax efter klockan 9 då alarmet väckte mig och det var dags att ställa sig i ordning inför själva darttävlingen. Tävlingen hölls på Kårallen och vi hade vår första match redan klocka 11 mot BabyBjörn, som vi sedan vann! Woho! Andra matchen mot Ducka gick sedan lite sämre, men de fuskade (läs: var jätteduktiga!) och kastade pilarna hela tiden i det fältet där man får 3x20 poäng så de fick ju ett litet försprång. Men de gjorde inget att vi åkte ut, vi var så hungriga redan efter första matchen så vi bara ville gå till donken, och nu fick vi göra det lite tidigare!

Inne på Kårallen.

Då vi övade lite innan matchstart så prickade jag mitten två gånger! :O

Gustafs Gullungar nöjda efter matcherna och förväntansfulla inför donkenbesöket.

MAAAAAAT

På lördagkväll var det sedan dags för middag och förfest hos Matilda, innan vi än en gång begav oss till Kårallen för AfterDart. Maten var gudomligt god och kostade hela 35 (!!!) kronor styck. Helt klart värt det!

Mums <3

Mumselimums <3

Jag och Matilda kan faktiskt se söta och fina ut på bild...

... men oftast ser vi ut så här! Och prinsesskronan var ju 
självklart på då temat för DÖMD var kungligt!

På söndagen tog jag det bara lugnt, och samlade krafter inför den här veckan. På måndagen så var det väldigt tråkigt väder enda fram till sena eftermiddagen, men sen klarnade det upp och det var tur eftersom jag hade match då! Det var två herrlag som spelade, och tempot var tidvis ganska högt, men jag känner mig nöjd med matchen för jag orkade ändå hänga med. Igår var det dags för examination på samtalsstrimman som vi hållit på med i över ett år nu. Vanligtvis åker jag ju till Kolmården, men igår fick jag åka till Skänninge istället där jag examinerades. Jag kände mig nöjd efter samtalet, och godkänd blev jag! 

Den fina kvällshimlen i måndags.

Nu tror jag att det är dags att avsluta det här, för en gångs skull, väldigt långa inlägget. Jag orkar nämligen inte skriva mer, och jag tror knappast att ni har någon lust att läsa mer nu då jag skrivit så mycket! Men ha det fint!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti