perjantai 23. marraskuuta 2012

23/11/2012

Tjo!

Gårkvällen blev jättemysig och jag åt så mycket av den goda maten som vi lagadee så jag var mätt ännu imorse! Vi lagade schweizerfärs med klyftpotatis (typ min favoritmat, hehe!) och sen en kladdig och god kladdkaka med grädde till efterrätt, nam! Här får ni en bild på huvudrätten, men kladdkakan fick inte vara med på bild (glömde bort att fota den), och salladen glömdes till affären.

Maten ser kanske inte så god ut på bilden, men NAM NAM NAM!!!

Idag hade jag två helt okej föreläsningar direkt från morgonen. På den andra av föreläsningarna, som egentligen var den bättre av dem, var jag tyvärr så trött så jag var tvungen att ta en liten tupplur. Men jag sov inte så djupt för jag hörde när föreläsaren sade "nu är det dags för en kvarts paus", och vaknade då för att kunna prata med kompisar under pausen.

Efter föreläsningarna cyklade jag till Linköpings stadsbibliotek för att läsa ut en bok som vi måste läsa till en litteraturgrej i skolan, och som dessutom var tvungen att lämnas tillbaka idag, så jag tänkte att det var enklast att sätta sig på biblioteket då. Och vilken läsplats jag hittade då!



Det var hur mysigt och skönt som helst att sitta i de där fåtöljerna och läsa samtidigt som man fick njuta av det vackra vädret och den värmande solen. Jag kunde ha somnat där på biblioteket! Dit kommer jag absolut börja gå ifall jag vill läsa någonstans i lugn och ro, det är dessutom inte så långt ifrån mig.

Då jag kom hem från biblioteket så åt jag lunch, och strax efter kl 15 gick jag och lade mig för en kort tupplur. Jag vaknade en timme efter det och smsade min kompis att jag var vaken, och sen vaknade jag en timme efter det igen av att jag fått ett flertal sms, hehe. Jag har en känsla av att jag var lite trött kanske? Men det var skönt att sova!

Ikväll är det dags för fredagsmys och resten av kladdkaka, och möjligtvis också en film med en kompis. Det ska bli trevligt! Hoppas era planer för kvällen är lika trevliga som mina, och ha det så bra!

       Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti