maanantai 5. marraskuuta 2012

5/11/2012

Hallå!

Jag har haft väldigt fullt upp i helgen så jag har inte hunnit skriva något här. På lördag var det då dags förr halloweenfest! Jag hittade ju ingen utklädnad åt mig då vi var och handlade på fredagen, så på lördageftermiddag cyklade jag då en snabb sväng till ICA Maxi (det överlägset bästa i Skäggetorp, dvs. där var jag bor!), och hittade då en väldigt fin prinsesskrona! Den hade till och med en lampa som blinkade i flera olika färger då man tryckte på den. Och som fattig student har jag nu tagit bort batteriet ur den för att spara det till något som verkligen behöver det. Dessutom vet jag varifrån jag hittar småskruvar ifall jag någongång behöver sådana!

Tillbaka till festen nu då! Mirjam liftade hit från Stockholm på lördag eftermiddag, så hon var här strax efter kl 18! Ååh vad det var roligt att träffa henne igen! Sen så gjorde vi oss i ordning inför festen, och vid halv nio kom de första gästerna! Och eftersom vi bjudit in hela trapphuset så var de första gästerna grannar, så det blev en lite pinsam stämning, men direkt andra gäster också kom så blev det roligare! Jag och Mirjam blev snabbt ganska trötta så det blev en kort kväll för oss (jag somnade på soffan någongång mellan 12 och 1, heeh....), men vi hade roligt så länge det varade! ;) 

Lilla familjen i Skäggetorp före halloweenfesten!

Cowgirl Mirjam och prinsessan Laura före kvällens gäster kom!

Prinsessan Laura och cowgirl Mirjam efter att en stor del av gästerna kommit. 
På bilden syns också Mirjams skylt!

Igår var det sen väldigt trötta människor här i lägenheten! Vaknade strax före 12 och städade lite, och sen mot eftermiddagen så följde jag med Mirjam till vägen för att hon skulle skaffa sig skjuts hem. Och vilken fin skylt hon fick av min skokartong! Och lift fick hon också, väldigt snabbt dessutom!

Sen blev det plugg med Anna. Vi (läs: Anna, jag var med som moraliskt stöd) ritade en jättefin plansch över mannens könsorgan! Den hänger nu vid vårt köksbord så att vi kan njuta av den vid varje måltid! :)

Så fin blev den!

Idag har vi haft basgruppsmöte i skolan, och efter det blev det PCR-laboration. Det var roligt att labba lite för omväxlings skull, och det fortsätter imorgon! Efter skolan åkte jag och handlade för studiestödet som kom idag, trevligt att äta annat än pasta och köttfärs nu igen. Bland annat så åkte frysta räkor ner i min väska i butiken, så till middag blev det jättegod och enkel mat; jag kokade makaroni, skar en tomat och en halv paprika, blandade allt det med räkor och sen lag jag en skvätt majonnäs över det hela, nam nam!

Ser kanske inte så gott ut, men det var det verkligen!

Nu är det dags för mig att avrunda här, och gå och plugga (Jessica, om du läser det här, ser du hur jag går och pluggar?) lite embryologi i stället!

Ha det så fint!

   Laura

2 kommenttia:

  1. En skvätt majonnäs, Laura? En SKVÄTT? hahah, dedär ser mer ut som halva tuben me majonnäs :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Om det där inte är en skvätt majonnäs så vet jag inte vad en skvätt är!!!!!!! Dessutom kommer min SKVÄTT majonnäs ur en BURK inte en TUB!!!!!! Så du har heeeeeelt FEEEL Karolina!!!!!!!

      Poista