keskiviikko 7. marraskuuta 2012

7/11/2012

Hellou!

Jag åt precis världens lyxmiddag. Åtminstone känns det så efter att jag de två senast veckorna ätit alla möjliga kombinationer av pasta och köttfärs. Ja eller egentligen är det ju bara två kombinationer som jag orkar laga och det är makaroni med köttfärssås eller makaroni dit jag blandat köttfärsen. Och sen då köttfärsen tog slut var det dags för nudlar. Så då förstår ni varför dagens middag kändes som en lyxmåltid! 

Nu tillbaka till det vad jag åt idag då. För några veckor sen så ville jag äta potatisgratäng så då köpte jag potatisgratäng med vitlök och gräslök på specialpris från Willy's. I potatisgratängen blandade jag köttfärs (fortfarande lite dåligt med inspiration till vad man kan äta med potatis eller pasta, så det blir nästan alltid köttfärs) och sen lade jag den blandningen i ugnen. Sen gjorde jag en sallad med färdigtskurna salladsblad (specialpris det med...), gurka, tomat och paprika och sen lite rostade nötter på. Till salladen så blandade jag  en dressing med olivolja, vatten och Knorrs färdiga grekiska dressingpulver (rekommenderar blandningen varmt!). Sen tog jag ännu lite bröd ur skåpet och strök olivolja på det, sen på med en massa kryddor och sen in i ugnen i några minuter. Och allt blev JÄTTEGOTT! Och det bästa av allt, jag får äta det imorgon och på fredag också!

Min lyxmiddag!


Nu då jag ändå bara pratat om mat så kan jag ju samtidigt ta och berätta om ICAs rökta skinka som är jättegod. Eller det är ju framförallt paketet som skinkan är i som jag vill berätta om. Så här får ni nu en bild på skinkpaketet så att ni får se hur den ser ut:



Ja, men under bilden på paketet så står det "Bilden visar ett serveringsförslag", men det finns ju ingen skinka alls på bilden! Vart i hela världen har man glömt den? Det skulle jag gärna vilja veta! Eller är skinkan möjligtvis bäst ifall man inte äter den alls? Sådant undrar jag här i Linkan då jag ska äta min skinksmörgås!

Förutom att jag ätit idag och än en gång funderat över skinkpaketet så har jag också pluggat. Typ hela dagen. Och jag kommer att få plugga hela natten också. Såå, jag tror jag borde sätta mig och plugga istället för att sitta här och skriva om onödiga grejer. Men detta är så mycket roligare än att läsa en massa ord som man inte förstår på engelska om fosterutvecklingen! Men ifall jag vill sova inatt så är måste jag faktiskt gå. Nu.

Ha det så bra!

       Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti