lauantai 8. joulukuuta 2012

8/12/2012 Maskerad och fadderutbildning

Hallå!

Jag är jättetrött för tillfället för det blev en väldigt kort natt idag! Den korta natten berodde dels på det att jag var ute med Matilda igår kväll på hg (Ryds Herrgård, ett studentställe) och dels på grund av fadderutbildning idag 11-15 (det är snart nolle-p för nya Nollan som börjar i januari, woho!).

Gårkvällen började hos Matilda med prinsesstårtbakning (jag deltog inte i bakningen), pizza-ätande, skvaller och prat, och sen förfest hos en av Matildas kompisar som fyllde år. Det var maskerad på hg, så vi gjorde också maskar åt oss innan förfesten, av färdiga maskar som vi köpt, kartong, pinnar och lite lim och tejp. Och de blev jättefina! Synd bara att det var så jobbigt att bära maskarna, så när vi väl kom till hg så hade vi dem i högst en halvtimme innan vi förde dem till garderoben.

Matildas mask med fjädrar och min utan fjädrar. Och vi var jättenöjda över både 
maskarna och att vi kommit på idén!

Idag var det sedan, som jag redan nämnde, dags för första delen av fadderutbildningen. Jag tog bussen dit med Anna eftersom jag fått höra att mitt senaste blogginlägg som handlade om min ilska över min frusna cykel orsakat farliga skrattanfall, så jag vågar inte ta den risken igen att skada mina bloggläsare, och åker därmed buss. (Cykeln har nog tinat upp nu efter att den stått en natt i trapphuset, men det var kallt också idag, och det snöade i natt så vi visste inte i hurdant skick cykelvägarna var.) Fadderutbildningen var väl helt trevlig, fick goda mackor på pausen och sen var den sista grupprocess-/psykologiföreläsningen jätterolig!

Det var jättefint (och kallt) väder imorse.

Kvällens samt morgondagens sällskap kommer att bestå av levern och Boron eller Guyton eller histologiboken eller möjligtvis alla tre böcker (så att ingen av böckerna känner utanförskap, jag måste ju tänka på sådant nu när jag ska bli fadder och allt). Dessutom ska jag lägga mig TIDIGT!!! Och eftersom jag redan är så trött och mitt sällskap kommer att trötta ut mig ännu mer, så borde jag lyckas med att lägga mig tidigt, men man vet ju aldrig.

Ni ska hur som helst ha en väldigt trevlig lördagkväll!

      Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti