keskiviikko 27. helmikuuta 2013

1 år

Hallå!

Idag är dagen då jag stått 1 år i bostadskö hos studentbostäder. Hurra för det! Det firar jag med att plugga lite till om njurar samtidigt som jag tänker på mina 5,5 liter glass i frysen... Hur i hela världen ska jag klara av att äta upp så mycket glass?! Och jag borde dessutom äta upp glassen ganska snabbt, det ryms nämligen inga matlådor på min hylla i frysen för tillfället så... Hmm, någon som vill komma på glasskalas till Skägget kanske?

Idag är det dessutom exakt sex månader tills jag blir jättegammal, usch då. Jag får lov att njuta till fullo av mitt sista halvår som tonåring! Enda positiva med att fylla 20 är att jag får gå in på systemet, haha, annars så trivs jag hur bra som helst som tonåring, eller som "ett litet barn" som mina jättegamla klasskompisar sade åt mig idag.

I måndags hade jag för övrigt den mest effektiva dagen i hela mitt liv. Väckning kl 7, plugg till 11, sedan lunchpaus, städning av hela lägenheten (det var sjukt äckligt här...), basgruppsmöte 15-17 och mentorsmöte med knytkalas hemma hos mig efter det. Det var ett trevligt litet knytkalas med mycket gott! Och en del skratt blev det också fastän vi egentligen har mentorsmötena för att få diskutera frågor om skolan som vi funderar på. Men några sådana hann också bli besvarade!

Ställde mina skolböcker i bokhyllan samtidigt som jag städade, 
och märkte först efteråt att de blev nästan sorteade enligt färg...

Min mest effektiva dag i mitt liv följdes av en av mina mest ineffektiva dagar i mitt liv... Och jag som hade hoppats på att flytet skulle fortsätta! Hur som helst så fick jag ändå lite uträttat igår. Jag hann vara på en kort löptur och öva till regelprovet innan domarkursen igårkväll kl 18. Och domarkursen kändes nästan som domarkurserna hemma i Jakobstad - Laura och 26 andra personer som representerar det manliga könet. Den enda skillnaden var att i Jakobstad brukar vi vara fler flickor/tjejer/kvinnor/damer än så. Jag brukar inte vara helt ensam tjej. Men det gick bra det med! Dessutom så var det den första domarkursen som jag någonsin varit på där ALLT gick på svenska (konstigt, jag är ju i Sverige?). Om inget annat är på finska på en domarkurs i Finland, så kan man alltid lita på att regelprovet samt regelboken är det. De sviker en aldrig! Eller överraskar...

Äe, nu ska jag fortsätta läsa om njurarnas underbart spännande värld igen! Ha det!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti