tiistai 19. helmikuuta 2013

Blog award och fruktsallad

Halloj!

Fick en blog award av Erica! Tack ska du ha! :)

Vad det går ut på: Du ska svara på de 5 frågorna du får. Sedan skicka vidare 5 nya frågor, som du själv hittar på, till 5 andra bloggare som du länkar på din blogg. Skriv på deras bloggar att de fått en nominering så att de inte missar den.

1. Vad hoppas du att 2013 ska ge som inte 2012 gav?
Ära och berömmelse, förstås! Nej, jag skojar bara. Men det var en väldigt svår fråga! Förra året fick jag allt som jag ville ha just då; jag fick precis den studieplats som jag ville (två gånger till och med), jag fick flytta till ett ställe där jag egentligen inte kände någon innan flytten, och efter flytten har jag fått många underbart fina vänner! Och roliga minnen, ja dem finns det massor av! Så jag tror, att jag hoppas på att få ännu fler fina, blivande, minnen så att man orkar plugga även om det emellanåt känns tungt.

2. Vem såg du upp till som liten?
Min första tanke var att den här frågan också är jättesvår, men då jag började tänka efter så kom jag fram till att det var ganska många personer. Framförallt så såg jag upp till mina föräldrar, men också till 3/5 av mina klasslärare i lågstadiet, de var så himla fina och snälla! 

3. Största önskan just nu?

Att någon har en jättefin lägenhet på lager så att jag och Anna kan flytta närmare stan! Och så får det gärna också bli lite varmare snart så blir det roligare att cykla!

4. Storstad eller landet, varför?

Storstad, eftersom man då har nära till all service.

5. Något plagg som alltid finns i din garderob?
En varm ylletröja eftersom jag nästan alltid fryser. 

Jag skulle gärna skicka blog awarden vidare, men tyvärr har alla (svenskspråkiga) bloggar, som jag läser och tycker är bra, redan fått den.


Jag har haft en väldigt skön skoldag idag, Hade bara en föreläsning kl 10, och sen fick jag åka hem igen. Och jag har aldrig tidigare antecknat så duktigt på en föreläsning! Hoppas det håller i sig i fortsättningen också. Och just det, en fruktsallad har jag också gjort idag. En fruktsallad med hela två olika fruktsorter, äppel och päron. Och choklad, men i motsats till hästar så är choklad ingen frukt. Choklad är en mjölkprodukt (inte godis!) som finns. Jag köpte päron förra veckan men då var de äckligt hårda och skarpa, men nu hade de mognat till lite och var lite väl mjuka på sina ställen, men det gick ju att skära bort. Så jag skalade all frukt, skar den i kuber, lade i en skål och toppade allt med choklad(pulver). Mm, vad gott!


En suddig bild på fruktsallad à la Laura. Just ja, jag lade lite 
kolasås på det hela också, men det skippar jag nästa gång!

Jag ska fortsätta min tisdagkväll med att försöka plugga, och möjligtvis också se ett avsnitt Gossip Girl efter det! Hasta luego!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti