lauantai 23. helmikuuta 2013

Kravall

Tjo!

Det har gått några dagar sedan jag skrev sist, men jag lever fortfarande! På torsdagen var det Snuttefilmskravall, och då fick jag ha på mig min fina och kära frack igen. Kvällen började med  en väldigt billig men LYXIG middag hos Matilda, vi åt lövbiff med klyftpotatis och bearnaisesås (jag skulle ha örtsmör eller liknande till det, men de har inget sådant på ICA...) och till efterrätt skulle vi egentligen ätit chokladtårta, men det kom vi ihåg först dagen efter. Glada och mätta blev vi ändå!

I vinglasen hade vi Casillero del Diablo - jättegod rödvin!

Efter middagen gick vi till en förfest hos en av Matildas kompisar och där fick vi agera DJ's. Av någon konstig orsak försvann alla från vardagsrummet då vi började spela musik, men då fick vi ju lyssna på bra musik i lugn och ro! Någongång innan midnatt gick vi till Kårallen och kravallen och där träffade jag på en massa folk som jag inte sett på sjukt länge! Det var så roligt att se dem igen!

På fredagmorgon kl 8 hade vi lab i skolan, vi skulle lyssna på varandras hjärtan och lungor. Liite trött var man väl efter kravallen, men i övrigt gick det bra! Vi slutade strax innan 10, och då gick jag och Matilda raka vägen till McDonalds för att fylla våra törstande och hungrande magar. Jag måste säga att det kändes lite pinsamt att äta donken kl 10 på förmiddagen, men det gick bra ändå! Resten av dagen tog jag det bara lugnt och pluggade lite, och på kvällen blev det fredagsmys framför TVn med två tredjedelar av mina roomies.

Donkeeeen!

Idag har jag pluggat nästan hela dagen, förutom då jag tog en liten paus ute i den friska luften. Jag gick först typ 3,5 km för att mjuka upp mina ben lite efter torsdagen joggingtur (jag hade en himla träningsvärk efter den!) och sen sprang jag 3,5 km efteråt. Det gick mycket bättre idag än i torsdags, så det kändes bra! Sen har jag bara duschat och ätit (mycket mat i detta inlägg...), och nu ska jag förbereda mig inför kvällens arbetspass på [hg]. Det ska bli roligt! Tyvärr så missar jag sketchfigurstävlingens final ikväll, men den får jag kolla på imorgon!

Ha en trevlig lördagkväll!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti